Måndag

vaknade i morse då pappa tyckte jag skulle ut i stallet för marica var där, gick upp och ut, kom ut och det var ingen i stalle. då hade hon ju redan fare ut med iliax, tänkte att hon kanske inte skulle va ute så länge så jag gick till pållarna i hagen. när jag väl kom dit så står en häst utanför och ser så glad ut. Hallå det är tänkt att du ska stå i den ju! och när jag kom närmare så spring hon bara iväg, snacka om att man blir irriterad, men har man mat kommer ju varenda häst ;) sen var jag och kolla vars hon kom ut fixa oh stod och kolla på dom en lång stund, det är ganska så underhållande ;) haha snacka om busiga hästar man har! står dom bara där helt lugnt sen typ börja busa och sparka och dumma sig, då springer donna därifrån för att hon inte vill sen ggår hon ba dit och biter tag i han och ställersig på bakbenen, och då gör trolle lika. det är sånna gånger man ska ha kameran med sig ju. men har man de? NEJ! men marica kom aldrig så gick in.

Efter lunch så begede vi oss till gafsele för att gratta kusin vitamin, på sin 5års dag :)
hahah åså birk han är då ba för sit. tyck alla bäbisar ska va som han! sitter och skrattar hela tiden, sjukt roande :) sen for vi hem och skjutsade mamma på jobbet.
När vi kom hem skulle jag och lovisa Grädda pannkakor. HAHAHA snacka om att det gick åt skogen. först gick dert för fort och allt blev fel och bränt och sen fick jag ingen färg på dom, tur man får hjälp av lillsyrran då ;P haha  men dom var i alla fall skit go, är väl de som är grejen egentligen, att dom ska va go :D
sen blev det marica tajm! forförbi för att gratta hon, men dhon var inte hemma, så då for vi ut en sväng med bilden baar och då ringde de en tant som skulle åka taxi, så då skjutsade pappa oss på åsvägen, så då fick vi va ute och skotta gården medans han skulle skjutsa tanten, sen for vi till marica igen, fick oss tårta och glass! satt väl där ett bra tag och prata och så , om att hon skulle fara och sko i umgransele och då ska jag följa med. det blir nog en hel dag och lite till ;P haha blir nog skit kul :D 

var nog allt från mig idag ;P haahha 

puss på dej <3 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback