Hemska tanke

Fy det var då verkligen inge kul alls. kom typ i chock elr nåt visste inte vad jag skulle göra! satt där helt maktlös med en skenande häst! det bästa var nog att det var så pass mkt snö kvar som de är! för det blev plogkant och över den och ja sen tog de ganska så stopp så han stod och studsa på samma ställe! men tur som jag hade så var vera me och kunde hjälpa mig lite. när jag lugnat ner han så tog jag och rinde pappa, så han fick komma coh hjälpa oss. visste inte hur jag skulle komma mig därifrån! men gick bra så tog av han vagnen, så jag red han men i stället. så inget skulle hända igen! sen for vi en sväng till men hade sadeln på han ;P och vi komma inge långt innan iliax kom efter oss i galopp ;) ja de ha varit nåt hela tiden. sen red jag iliax oxå och det var kul men vera tyckte jag skulle ramla av för hon tycker de är kul :O asså elaka unge :O
Sen var jag så snäll så jag följde med hon över på norstrand och körde lillan. och fy vilka minnen man komma på då man följer med dit ;) haha

Undra vad som hänt om jag inte haft den där plogkanten där :O jag skulle ju typ ja fy hemska tanke sägwer jag ju bara. tur man har sån tur och han gjorde de nu och inte då de är sommar och inga snökanter ;)


Hej,



jag heter Ulrika o jag o min dåvarande man ägde en arab vid namn Iliaks (stavas även ibland Iliax). Jag sökte på honom o då fann jag denna sida o att du nämnt en häst vid detta namn. Nu är jag nyfiken på om det först o främst är samma pålle o dels om du vet var han finns idag o om jag skulle kunna få veta hur han har det? "Min"Iliax (eller Flaxen som vi kallade honom) är född ca 91-92, gråskimmel, arab. Vi red western med honom men han var suverän att ha att göra med så det kan ha blivit vad som av honom... Vi sålde honom 2000 (ev tidigt 2001) till en tjej i Umeåtrakten men det strulade o jag tror inte hon hade honom kvar så länge... skulle bli jätteglad om jag fick veta nåt om min gamla pålle :-)



Hälsningar Ulrika

2011-10-16 // 00:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback