Lövås!

Har varit dålig uppdatering då man varit i lövås i helgen!
for då direkt efter skolan, farmor kom och hämta mig, och lova jag verkligen älskade att komma hit, det var ju typ 10 cm SNÖ :D asså tummen upp! Annars är de som ganska så tråkigt att va där, har verkligen inget att göra, ligger typ ba och slöra, och typ va ute och gå men de va jag alldelse för lat för. tyck de va skit kul då Lolle kom, för då kom Mintu oxå :D haha satt coh klia han på golvet, och när jag sluta blev han sur typ så han gick till min kasse med grejer och pissa :O hahaha (a) märkte de inte själv men, haha vadå visa vilket missnöje med att jag slutade :P haha
Efter de blev de säng dax, och lova jag har aldrig lagt mig så tidigt en fredags kväll som jag gjorde nu :O klockan var inte ens halv 9 innan jag va i säng och typ sov! :O men skönt var det i alla fall. men hade ändå svårt att kliva upp på morgon! men ändå var de sovmorgon, och vi skulle samlas halv 8 ;P haha

Dagen var riktigt fin men ganska kallt i början men solen kom och då blev det varmt, och gick fort innan förska skotten avlossades! men blev en bom :/ synd tycker jag, men de hade ju ba gått typ 1 timme :P och innan dagen var slut så hade vi ju i alla fall 3 kalvar att flå :) så tycker det var en toppen dag! och vi hade mkt mer djur oxå, men gick inte som vi vill jämt! hade typ  3 kor med enkel kalv i området och två tjurar + då de vi sköt, s¨tycker det var helt toppen! sen hade jag då en ko med kalv typ 60 meter ifrån men gick dock inte att skjuta då de var så risigt och så! Menmen
Efter denna dag så frös jag nå J*vulst, det var 23 grader inne jag låg i typ understället långkallingar och byxor och tjocktröja under sovsäcken men frös ändå! inge kul för visste inte vad jag skulle ta mig till men, då jag vaknade frös jag lika hade ingen lust att fara ut och jaga idag! men fick i mig nån värme sen ;P

Idag så var det inte lika bra väder utan blåste och regnade lite i början av dagen men sen försvann de så blev det bra igen, men började frysa igen men de sket jag i elr inte. men gick bra ändå :) och idag blev det skjute först en ko bara typ 40 min efter vi kommit ut, sen tog de kanske nån timme elr två blev de e ko till sen var de inte fören i slutet av dagen de blev två kalvar. samlades då efter hos Leif och Thomas, och något sov var skit gott var kokt tunga :D Var ju super gott! :D
så har verkligen gått toppen i helgen :D

Dag 1!
1. kalv - Kurt (
2. kalv - Mattias
3. kalv - Kurt
Dag 2
1. ko - Leif
2. ko - Peder
3. kalv - peder
4. kalv - sofia

var två kalvar som var sönder skjuten oxå :/ var inte så mkt kvar av dom, och de var sofias kalv och sedan kurts andra. Men så går det ju ibland oxå :)

Tog hem en kalv och skulle flå den hemma då mamma köpt en, så har nu  fått prova flå själv med hjälp av farmor, men de är ju inte spec svårt faktiskt :)

men nu är denna helg slut och tycker det varit skit kul.
tycker det är lite synd för nästa vecka, för då kan jag inte följa med dit :( vf måste dom sätta klubbmästerskapet under en älgjakts helg för! :O


lovely :D

(y)


kommer fler bilder sen har dom på andra kameran!

PussPuss// Sabben




Gabbe <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback